اطلاعات محصول
همواره شیوة برقراري ارتباط و چگونگی تداوم آن، براي بشر اهمیت بسیاري داشته است. تمایل بشر به اجتماعی بودن و اجتماعی زندگی کردن، وی را بر آن داشت تا محیط اینترنت را به یک جامعه مجازی تبدیل کند. این مهم اکنون با توسعه محیط مجازی در قالب وب معناگرا (وب 2) و ایجاد رابطه تعاملی در ساختار شبکه های اجتماعی مجازی ظهور نموده است.
شبکه های اجتماعی مجازی نسلی جدید از صفحه های اینترنتی هستند که بر اساس نیاز مخاطبان طراحی شده است؛ افراد با ورود به اینگونه شبکه های مجازی وارد دنیای جدیدی می شوند که نشئت گرفته و تاثیر پذیرفته از فضای واقعی بوده و رویدادها و بحث ها حول و حوش دل مشغولی های انسان معاصر در دنیای واقعی است (عقیلی و پوری،1390).